måndag 29 november 2010

Äntligen!!!

1:a advent är avklarad och pyntet kunde få krypa fram ur lådorna. En söt liten adventsstake hamnade på köksbordet, med dessa underbara små ljussmycken jag köpte på Hamngatan. Kaffebönor tycker jag är helt perfekt på ljusfatet, både vackert och så doftar det så gott.









Jag sydde nya köksgardiner av några gamla jag hade sen tidigare, kändes ekonomiskt och bra iår då det är så mycket annat jag vill (behöver...) köpa;) Som den lilla tomten som sitter i köksfönstret som inhandlades på Ittala outlet i Birsta/Sundsvall.



Det blir lite mer ombonat med de röd/vit-rutiga gardinera som jag till slut bestämde mig för skulle få sitta på stång. Får försöka dölja skruvhålen med nåt litet vitt sen när de andra gardinerna ska upp igen....De härliga mosshjärtanen köpte jag på Butik Annelie i Sundsvall.



Fick en amaryllis i ett superfint träkärl av svågern och svägerskan när de var hos oss i helgen. Ska försöka vårda den ömt nu så den växer till sig och blommar lagom till jul.


Den vackra kransen är också ett inköp som gjordes på Butik Anneli i Sundsvall och mer av den får ni se i nästa inlägg när det är vardagsrummets julpiff som visas.

Välkommen tillbaka!

Kram Maritta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar