söndag 7 november 2010

Höstpyssel.....

Idag blåste det väldigt mycket så jag tog med mig hunden och drog till skogs! Till min egen skog faktiskt, vilket kändes bra eftersom mitt mål för dagen var att ta med mig en hel del hem. Var hem till en vän i går och blev "Ernst-inspirerad", ville göra min egen variant på Ernst-bordet. Mossa, smågranar, lingonris, kottar och enris var vad jag fick med mig hem, och av det skapade jag detta:

En favorit i repris från förra året.....

...de små granarna finns lite överallt hemma hos oss
eftersom jag tycker de är så vackra.

Ute på farstukvisten skapade jag så min Ernst-bänk...
Tomten är såklart på plats.
Den härliga gamla sockerlådan kom till användning igen....


Tomten, lyktan och en liten gran=)



Och här ser ni hela skapelsen!
Den platsbyggda bänken passade perfekt för arrangemanget.

Vintern är ju i antågande och med den kommer ju snart advent...
ååååh vad jag längtar!
Men innan dess kommer jag fortsätta göra lite höstligt inne,
vardagsrummet står på tur....lite färg på gång.
Men det får ni se en annan dag.
Kramar från mig
Maritta

2 kommentarer:

  1. GUD så duktig och pysslig du är!! Jag önskar att jag också hade en platsbyggd bänk, men det har jag inte! :-(

    Hur som helst blev det jättefint!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Åh va fint de blev...nu måste ju även min "gårdstomte" få komma ut.
    Heja Ernst!!!!

    SvaraRadera