torsdag 11 november 2010

Tidigt eller....?

Pratade just på fikat här på jobbet om det här med hur tidigt man kan börja med glöggdrickande och övrigt julmys och julpyntande. Jag insåg då att jag släppt alla gränser jag tidigare hade, om att det var 1 advent som gällde. Det var man tog fram stakarna, och adventsljusen. Sen pyntade man ordentligt några dagar före jul, för att ha dem framme till efter nyår iallafall...längre stod jag inte ut! En del stod ut ända till tjugondedag Knut, men det tyckte jag var för länge.

Nu har jag släppt alla hämningar och dricker glögg i början av november, har börjat julpynta och har bara det i tankarna snart. Blir nästan lite stressad av allt jag vill hinna göra innan julhelgen kommer, men bara ytterst lite.... Tycker det är underbart när snön nu kommer, för det blir mer julkänsla...men hallå...det är ju 6 veckor kvar till jul!!! Å andra sidan hade jag ju tänkt hämta mer mossa och lingonris, det blir ju liiite svårt nu när det är fullt med snö....jaja, går väl alltid att köpa lite mossa=)

I allafall så har vi snart (sista skvätten går nog ikväll) tömt första flaskan av årets Blossaglögg, och vi GILLAR den skarpt! Saffran, konjak och lite pomerans är smaken för året. Har du ingen så är det hög tid att dra på "Bolaget" och skaffa en!

Jag har ju smygit igång lite med julpyntet, men vi håller lite på det ett tag och så får ni istället se fönstret i hallen som väntar på sina fönsterfoder....men jag kunde inte vänta på att få hänga dit det vackra hjärtat jag fick av goda vänner när vi flyttade hit.

Den vackra hängande lyktan fick flytta från köket till vardagsrummet då köksklockan tog lite plats. Hittade en bra plats åt den i alla fall ovanför det lilla runda bordet som också fått lite nytt på sig.

Ett konstgjort olivträd fick det bli så länge, tills jag hittar ett levande till rätt pris...
Det här köpte jag på BOOM2 i Sundsvall.

Det vackra hjärtat som jag köpt på Smaksak. Och så den otroligt vackra glasburken med lock som jag köpte på Butik Annelie i Sundsvall. Jag har sett den tidigare när jag var i Örebro, men ni som följt min blogg vet att jag hade en del annat skrymmande med därifrån...så den här fick jag vänta på ett tag. Men nu är den äntligen i vårt vardagsrum. Ska nog ha den i köket så småningom med lite skorpor som sonen bakat. Han har bakat både saffransskorpor och kardemummaskorpor så nu har jag lagt en beställning till jul=)


Ha en fortsatt vacker vintervit kväll!

Kramar Maritta

1 kommentar:

  1. Du verkar ha hittat en massa härliga inredningsbutiker i Sundsvallstrakten som jag inte har koll på var de ligger! -Kan man få lite tips på var de ligger? Jag har också ett sånt olivträd, var sugen på ett äkta men de är tydligen inte alls lätta att hålla vid liv.
    Ni har verkligen fått till ett härligt, lantligt hem! Är samma hemma hos oss att det är myyyycke vitt -underbar, rofyllt och harmonisk färg! Kram Marita

    SvaraRadera