torsdag 25 november 2010

Torsdag, fyra dagar före första advent...

...och jag vet inte riktigt var jag står. Det har blivit så konstigt det här med julpyntandet. Jag har ju tidigare skrivit om mina egna principer kring när man ska fram med adventsstakar och när resten av pyntet ska fram, när granen ska in och kläs.

Jag älskar ju julen så jag kommer garanterat att ägna hela helgen åt att få upp julgardinerna i köket och adventsstakarna i köket, lite stjärnor och annat i de andra fönstren. Det är väl ungefär vad jag hinner med....sen tycker jag nog att det är en lång härlig piffprocess fram till jul när jag plockar fram lite grann eftersom. När väl julafton kommer ska liksom peaken vara nådd! Och sen vill jag njuta av hela härligheten ett bra tag efter jul också, men det är här det kommer som jag inte förstår....
Många drar igång tidigt, helst före första advent, men sen när väl själva julen kommer så hinner knappt julhelgen vara över förrän allt åker ut! För då är man så less på det....varför då ha så bråttom att få fram grejerna till och med före advent....? Tjugondag Knut kanske är att ta i men egentligen är det väl då man dansar ut granen....

Jag längtar nu efter helgen så jag får starta den här härliga decembermånaden och den underbara period fram till jul som är fylld av tända ljus, god glögg, goda saffransskorpor och en lång piffperiod för min del. Bland annat så ska dessa små "grönsaker" få lite sällskap i den gamla kopparbyttan=)
Men i väntan på den härliga julen så funderar jag på den underbara tapet jag såg i ett skyltfönster i Stockholm tidigare i höst, var kan jag sätta upp den???


Njut nu av den härliga tid vi har framför oss!
Först börjar vi med torsdagen=)
Kramar Maritta



1 kommentar:

  1. Du kan väl sätta upp bara en våd av tapeten någonstans...? Varför inte på toaletten, så det finns något härligt att titta på medan man sitter där? :-D)

    SvaraRadera