tisdag 23 november 2010

Wannabe Leila....


...ja det får jag ofta höra hemma, men igår tror jag banne mig hon hade en konkurrent! Eftersom min allra bästa dotter (ja jag har ju bara en...) fyller myndig imorgon så var det dags för lite bak. Och då drar man ju inte igång bara ett projekt utan tre! Ja dit det bär, bär det..... Startade igång med mina favoriter Kolasnittar ur Leilas "A piece of cake" som är försvinnande goda. Sonen och jag hade ett problem, var skulle vi "gömma" dem så att vi inte åt upp alla på en gång.....



Sen gick jag vidare till en annan favorit ur samma bok, nämligen....


Chocolat chip cookies, mmmmmmm!!!! Slängde in degen i frysen för att bli klar för gräddning.



Gjorde sedan en Morotskaka ur den gamla trotjänaren "Marittas samlade recept", en receptbok jag började skriva in recept i när jag flyttade hemifrån (ja det var ju ett tag sen...).
Lite kul är det att se vilka recept jag tyckte var viktiga att jag hade med mig var: Toscakaka (en favorit jag fick när jag sommarjobbade på café), Jordgubbskräm..., Vitsås till palt! (Ja hur skulle det gå om man som 17-åring inte kan göra det....?)


Kolasnittarna blev kanon,
Morotskakan bra,
Cookiesarna ...sådär...vet inte vad som gick fel men kul var det=)
Det såg ett tag ut som att det gick helt åt skogen, men kära mannen han vet vad som behövs. Kliver fram till ugnen och tittar på kakorna som ser ut som om de skurit sig och de bara flyter ihop på plåten och säger "Men det här blir ju skitbra, jättefina!" "haha...." sa jag, men han hade faktiskt rätt, nästan....utseendemässigt blev de helt ok, men smaken vet jag inte riktigt...Får väl testa dem ikväll.

Ikväll blir det "Sigbritts marängtårta", ja så heter den i min gamla receptbok=)


Tisdagskramar

Maritta

1 kommentar:

  1. mmmm...ser mycket smaskigt ut det här!! :) Dags att ta fram Leilas "bibel" och börja julbaka kanske... Ha det gott! Kram Annika

    SvaraRadera