tisdag 2 november 2010

Råttjakten går vidare....

Ja så var det dags igen....igår kväll när vi satt i vardagsrummet hörde jag en smäll från köket. Skickade sonen att spana, men han tordes inte så jag fick smyga dit och titta.....Tror ni inte på f..n att det satt en råtta i fällan igen! Snälla mannen fick ta på sig handskarna och jag höll en liten plastpåse som vi stoppade den i. Passade på att studera den lite närmare när den ändå låg där i påsen....de är ju lite söta=) Jaja..nu får jag väl ändå hoppas de insett att det är ingen mening att bo i våra väggar...


I helgen lyckades jag iallafall få upp gardinerna i köket. Tog fram min nya symaskin och satte igång, och det var ju riktigt roligt. Förstår inte varför jag har så lång startsträcka när det kommer till symaskinen....får bli ändring på det. Nu blev det iallafall 3 små gardinkappor till köket, svängde till en löpare till bordet när jag ändå fått upp ångan. Hittade detta vackra tyg på Ohlssons tyger i Sundsvall när jag var där förra helgen. De hade så mycket snygga tyger, hade kunnat köpa mängder! Ta en titt! Det ska jag göra, för snart är det dags för julgardiner=)

Och så här blev det i ett av fönstren i köket. Valde att sätta upp en liten kappa innanför fodret. Tycker det är synd att gömma de fina fodren bakom gardinerna. Synd bara att inte fönstren blivit färdigmålade, men det fanns inte tid till allt denna sommar....ska ju ha något att göra nästa sommar också...
och här en glimt från det andra fönstret där även duken syns, tänk om bordet ändå varit utbytt nu...till ett vitt förståss.....



...och här det tredje fönstret. Även här "fulfuru" i fönstret....snart ett minne blott=)
När jag ändå var igång så tog jag och gjorde slutfinish på gardinerna i vardagsrummet. Hade bestämt mig för att det blev bra så där. På fredag är det dags för vardagsrummet att få sin höstform. Soffan blir beige igen och lite färg på kuddar, innan det är dags att köra hela jultemat!

Ha en bra dag!

Kram Maritta

1 kommentar:

  1. Det blev jättefint ju! Fint tyg! Och vad haj du är med symaskinen!!

    Ja, jag vet ju hur det är med musdjävlarna! Man hör en smäll i köksskåpet och sen törs man knappt gå och titta! Tänk om den är skadad och halvdöd, gulp! Det är värsta senariot!

    Jag kommer och inspekterar gardinerna ordentligt i helgen! :o)

    KRAM!!!

    SvaraRadera