måndag 22 november 2010

Härliga vinter!

Nu är det inte många dagar kvar till 1:a Advent, Wiiihhhooo!!! Jag längtar, kan knappt bärga mig tills jag får jula till det ordentligt. Eftersom det är första julen vi bor i huset måste jag börja packa upp kartongerna i god tid eftersom jag inte riktigt har koll på vad som finns i dem....
I går hade vi iallafall en liten omröstning angående köksgardinerna, och vi blev ganska överens om röd-vitrutiga. Ni ska få se.....när jag väl sytt till dem och fått upp dem....på lördag SKA det vara klart!

Saffranslängder bakades det igår också, mums!!! Blev lite glögg, pepparkakor och saffranslängd till kvällsfika, perfekt på en söndag=)

Måste bara visa det vackra hjärtat jag hittade på Panduro häromveckan, blev jättebra tillsammans med ljusstaken jag köpte i somras på Nordljus i Njurunda. Äntligen fick den komma upp på väggen, hade tänkt ha den i hallen men nu har den fått sin plats i vardagsrummet.
Den häftiga fåtöljen kommer antagligen att sluta sitt liv som brun och bli..... vit såklart! Ska bara hitta det rätta tyget att klä sitsen med och sen hitta tiden till att göra den sällskap till källaren för den stora makeovern..... (bättre bilder kan det nog bli när jag slutar envisas med att använda mobilkameran....hihi)
I helgen har vi också fått in de nya dörrarna i hallen, bort med fulfuru och in med VITT!!! Läckra handtag valda av min käre man, god smak har han! Måtten får ni på köpet;)
Avslutar dagens inlägg med en fantastisk utsikt från mitt kontor. Underbart vackra träd och dimman ligger tät över sjön (ser ni kanske inte på bilden, men jag brukar se bortåt fjällen mellan träden...) Hoppas nu bara att isen orkar lägga sig nu när det ändå ska bli kallt, de lovar bortåt -20 grader framåt helgen....brrrrr!

Ha en fortsatt härlig dag i 1:a adventsveckan!!!
Kram Maritta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar