onsdag 1 december 2010

Hej mitt vinterland.....

...nu är jag här....

Ja kan man önska sig något mer än att det ska vara snö i december? Helt fantastiskt vackert är det just nu, och jag hoppas det håller i sig. Idag har vi "bara" 10 grader kallt också så det finns inte mycket att klaga på, förutom att det hamnat små parasiter i vårt dricksvatten....så vi måste koka allt vatten innan vi dricker det eller lagar mat med det. Men, men....det finns ju de som aldrig har rent vatten i kranen så vad klagar vi för?

Så här vackert var det iallafall i skogen i söndags när jag och min kära man och vovve skulle ut och leta julgran. Vi har hittat en sån fin adventsgran så jag tror vi får ta in den och leta en ny att ha ute istället. ...jakten går vidare så får vi se hur det blir.




Hej hopp från ett vintervitt landskap
Kram Maritta

1 kommentar: