tisdag 28 september 2010

Skärpning....

...från min sida! Det har blivit alldeles för glest mellan inläggen senaste tiden, jag var sjuk i en vecka och sen på resande fot. Min resa gick till Västerås för lite konferens, och moderator var ingen mindre än komikern Jan Bylund! En av mina stand-up favoriter faktiskt=) Fick mig några härliga skratt och några uppmaningar på temat "Ge beröm!", vilket man inte gör alltför ofta...ska skärpa mig där också. En sak är just det som vi kvinnor är duktiga på...vi kan ge beröm för frisyr, klädsel eller nåt annat utseendefixerat, men vi är jättedåliga på att ge beröm om vi gjort nåt bra i t.ex. jobbet.

Nog om jobbresan, jag åkte ju nämligen vidare till Örebro för att umgås med en gammal vän som jag nu saknat så länge att jag bestämde mig för att "hyra in mig" ett par dar. Vi hade riktigt mysigt, lite svampplockning, god lunch på "Bara Vara" som jag varmt kan rekommendera om du har vägarna förbi Örebro, härlig kantarellsoppa till middag o gott vin förståss..., massor med välbehövligt surr=) och ett besök till den mysiga gårdsbutiken "Smultrongården"! Shoppade en del där som skulle fraktas på tåget till Östersund....men allt fick jag faktiskt med mig=)! Här kommer ett litet axplock av bilder från shoppingen....
Entrédörren till gårdsbutiken var ju bara helt fantastisk! Tänk att det kan finnas en helt underbar butik bakom en sån här liten dörr, ja man fick faktiskt böja sig ner för att gå in.

En fin skål hittade jag förståss och i den stoppade jag chokladkakan med äpple/kanel som jag fick med från butiken...

Hittade ett supersnyggt fat som just nu får vara hållare till några ljus, men det finns många användningsområden för ett sånt litet fat...sen köpte jag ett jättegott thé

"Den första snön", vilket också kom under helgen i Härjedalsfjällen bl.a.

Och nu till det bästa av allt, en helt underbar ljuslykta...eller vad jag ska kalla det. Den är ganska stor och jag hade fullt sjå med att få med den på tåget hela vägen från Örebro till Östersund utan att den gick sönder....kunde bara inte motstå den!!! Ska ut och plocka lite rönnbär som jag tänkte skulle bli snyggt att lägga i botten på den. Ja jag blev kär helt enkelt!

Och självklart lyckades jag även få med mig lite kläder men de tar vi en annan gång.....

Jag har ju gjort storröjet i min egen garderob så det ryms lite nytt.....

Ha en härlig dag!

Kram Maritta

4 kommentarer:

  1. Shit vilken shoppingresa!!! Nu måste jag komma hem till dig och titta på allt fint! :-D)

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen stora shoppingresan.När kommer du till Stockholm för shopping? Hanna undrar om du köpt stövlarna? Hon tyckte att de var sååååå fina. Ser framemot att få se allt fint du inhandlat på plats. Må så gott! Kramis

    SvaraRadera
  3. Åh vilken underbar ljuslykta...blir du less på den så slå en pling...

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du hittat! Ljuslyktan är ju underbar..vill ha :). Ha en fin kväll!
    Kram L

    SvaraRadera