måndag 13 september 2010

Lite runt omkring....

Var ute och fotade lite på gården, jag fascineras av höstens färger.
En härlig blandning av alla olika färger i en och samma buske, vackert!

Rönnbärsträden är fullständigt underbara den här årstiden, önskar bara att jag hann plocka av några bär och göra något av dem....men det kommer ju ett år nästa år också.

Älskar när solen går ner bakom härbret och kornladan, är sån vacker vy så jag får aldrig nog, eller vad tycker ni? Ja, jag vill ha en ny kamera som visar ännu bättre hur vackert det är....



Här är ett av sommarens auktionsfynd, en underbar gammal koppartunna som är välanvänd. Den fick agera blomlåda hos mig. Olyckligtvis hade jag ställt den precis där vattnet från taket rann ner...så den var helt fylld med vatten, varpå min käre man fick komma med borrmaskinen och borra hål i botten. Blommorna har trots det kämpat på och överlevt fast speciellt vackra blev de inte. Ska tänka till på placeringen nästa år...






Mitt bästa.....huset! Man får lätt många idéer på hjärnan när man bor så här, mycket man vill göra....gäller att prioritera....men det är inte lätt. Här ute vill vi fylla på med lite buskar o träd, utöka med plattor och göra lite "mysigare", och kanske få lite mindre gräs att klippa.....



Här inne bakom den gula dörren, har jag äntligen fått en plats där jag kan ha alla krukor och annat till trädgården. Vi har även plats för alla trädgårdsmöbler, dynor, parasoll och grillar. Helt underbart, eftersom vi tidigare fick ha krukor ute under en presenning, utemöbler fick vi transportera på släpvagn hit till gården för förvaring över vintern. Härligt att slippa allt detta flyttande fram och tillbaka. Snart är det dags att packa det här utrymmet fullt då sommaren verkligen verkar vara slut för den här gången.

Älskar den gamla mjölkkrukan och vattenkannan som "piff" i trädgården=) De gamla hästskorna får hänga kvar ovanför dörren, jag gillar dem=)

Ha en riktigt härlig höstdag i solen!

Kram Maritta

3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Hösten är mysig trots att det blir mörkt och kallt...då får vi krypa ihop i soffan inne och mysa med tända ljus!
    Visst är det skönt att få utrymme för alla krukor och trädgårdsprylar...det är det som är charmen med gamla hus och gårdar, det finns oftast mycket utrymme! :)
    Ha en bra fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ vilka härliga bilder. Jag kan känna nästan doften av den höga, kalla och härliga luften som blir hemma på hösten. Må så gott! Stora kramen till DIG

    SvaraRadera
  3. Jätte fina bilder!! Ni bor så vackert!! Håller med Helén om att man nästan kan känna den härligt höga luften.
    Kram från mig Lena

    SvaraRadera