tisdag 7 september 2010

Hallen....

...är ju ett projekt i sig, men har nu bestämt att det måste bli ordning där nu. Snart är det vinter och en hel mängd jackor, mössor, vantar o halsdukar som ska förvaras nånstans. Brukar lätt bli rörigt och ogenomtänkt...igår läste jag reportaget i senaste Hus & Hem om inredning i hallen och olika förvaringstips och förundras över var alla grejer tar vägen. Vi är 4 personer och en hund....och det blir alltid massor med saker som liksom inte har nån plats...

Det är det jag ska försöka lösa den här gången, när hallen är tom och jag kan planera helt fritt...ja nästan i allafall....nu är ju inte hallen 35 kvm vilket jag hade önskat....

Det första steget är taget, ett skohorn som har sin egen plats på väggen...inte ligga på bänken alltså....jag hoppas ju iallafall att det ska funka...vill ju till att alla i familjen hittar kroken... Visst är det fint? Hade siktat in mig på Edblad & Co´s skohorn, men hittade det här igår när jag var in på Hamngatan 10. (behöver jag säga att jag är in där väldigt ofta...). Det är Tove Adman som designat det, och jag tycker det var jättesnyggt!












Har även hittat lite snygga krokar som våra kläder nog kommer hänga i. I hallen blir det nog en platsbyggd hatthylla då vi vill utnyttja utrymmet till max, svårt att hitta en hylla som passar precis. De här krokarna från Byggfabriken kommer bli bra, ska väl se om de finns lite närmare till...kanske på Fresks....vem vet?


















Jag hoppas att det blir som jag tänkt, har ju en bild i huvudet och det är inte alltid lätt att överföra det till den som ska hjälpa mig med snickerierna....
Men det kommer mer bilder när arbetet påbörjas på plats, och självklart när det är färdigt!
Ha en riktigt härlig tisdag, för det ska jag ha!
Kram Maritta

2 kommentarer:

  1. Mycket fint skohorn!!!

    Kroken på första bilden finns i svart "smide" på Indiska också, om du vill ha en annan färg! :o)

    Kram!!!

    SvaraRadera
  2. ...härlig!! nu kan jag få tips av dig till min "stora" hall.

    SvaraRadera