torsdag 2 september 2010

Nystädat....

...är det för sista gången med min gamla trotjänare från slutet av 80-talet, en rosa Volta som har gjort sitt jobb bra men nu mest som bygg-dammsugare och den mår nog inte så bra av det...hmmmm.

Igår var jag och gjorde en liten investering i en sprillans ny dammsugare alltså. Det blev en sån här liten tråkblå sak:

En Den hade gärna fått vara i en roligare färg, men men....den verkar dock fungera bra. Den gamla hade inget bra munstycke heller till våra golv, hårt o slitet. Vi har ju bara trä- och stengolv och då vill jag att det ska vara mjukt munstycke, lätt för repor annars och det är ju inte kul.

Så nu blir det väl roligare att städa nästa gång, det händer ju inte så jätteofta ska jag säga men kanske blir det ändring nu när det är lite nytt.....=) Vi brukar bestämma att vi ska städa tillsammans på torsdagar så det är rent o fint när man kommer hem på fredagen och slipper städa under helgen. Men det fungerar för det mesta bara någon vecka och sen har alla helt plötsligt massor av annat att göra på torsdagkvällarna.....konstigt det där.

Igår fick fönstren och dörren i köket äntligen sina foder på plats! Nu är det bara gardinerna som fattas, och jag kan ju inte bestämma mig! Vita hissgardiner eller blommönstrade kappor eller längder eller......kanske smårutiga....vi får se vad det blir.

Se till att skaffa en riktigt bra dag!

Kram Maritta

1 kommentar:

  1. Äntligen ett inlägg, hihi!!

    Vi har också bestämt att vi ska städa på torsdagar, men det är mer undantag än regel nu för tiden. Ska dock försöka få till det idag!

    Och vad man ska ha för gardiner är inte lätt, när det finns så mycket fint att välja på!

    Ha en bra dag!! <3

    SvaraRadera