torsdag 9 september 2010

Hösten är på gång!

Hösten är en härlig tid! Underbara färger i träden, frisk o klar luft, ja jag gillar verkligen hösten!
I år har jag plockat svamp för första gången, definitivt en ny årlig höstsyssla för min del,
härligt att gå i skogen o leta svamp som man sen kan steka i lite smör och kanske pressa i en vitlök och lite flingsalt på...perfekt på en knäckemacka.

För tillfället har jag då lyckats dra på mig en förkylning så jag vill helst bara ligga i soffan o mysa under filten. Filten kunde jag bara inte motstå när jag var i Sundsvall på Boom, den är så underbart mjuk o härlig!

Det dröjer inte länge nu innan det är advent. Ja jag vet...det är många veckor kvar...men det kommer gå så fort! På gott o ont=)

En liten försmak på 1:a advent här.....fjolårets adventsljus. Gillade verkligen den här uppsättningen så jag tror det blir nåt liknande den här julen, har ju lite tid kvar att fundera.

Förra julen gjorde vi egen glögg också, blev riktigt god om vi får säga det själva. Gav bort några flaskor som vi hoppades kom till glädje!

Den julen fick jag också en väldig energi att göra egna julgrupper och den här blev jag väldigt nöjd med. Gillar också glöggmuggarna och russinskålen som helt enkelt är köpta på Dollarstore.

Nu ska jag snyta mig och krypa till kojs, kanske tar med mig filten till sängen...=)

Sov gott!

KRAM MARITTA

1 kommentar:

  1. Recept på den hemmagjorda glöggen emottages tacksamt!!!

    Trevlig helg!!!

    SvaraRadera