torsdag 19 augusti 2010

Stora blir dom...

Idag har vi varit uppe och haft traditionsenlig gratulationssång för sonen som fyller moppe idag!

Han tyckte nog det var lite tidigt att bli väckt redan vid halv 8, då sommarlovet inneburit många många dagar med härlig sovmorgon. Men på måndag är det dags igen för skolan.

I förrgår var jag ute på min första svampplockning någonsin (tror jag...). Riktigt kul var det, men nu vill jag bara lära mig mer så jag måste se om det finns nån svampkurs man kan gå. Finns ju hur mycket svamp som helst, men jag törs ju inte plocka dem.....

Blev lite trattkantareller, taggsvamp och blodriskor iallafall som nu är delvis uppätna och delvis i frysen. Vi gjorde en kantarellsås och grillade kött till middag, mums!


Igår gjorde jag ett litet ryck i min lilla "walk-in-closet", ja jag kan faktiskt gå in i den...jag är ju inte så lång=) Insåg att det måste bli lite tradera-försäljning nu i höst, allt ryms inte....och framför allt används det inte...har ju lite svårt att bara slänga kläder...

Det ryktas att det ska öppna en ny inredningsbutik nere på stan, så lunchen idag går åt till att kolla läget...

Här ett smakprov på ett av de tyger jag köpt som kanske blir gardiner till köket. Köpt på Åhléns på försommaren, härliga färger!


Kram på er alla som hittat hit!
Maritta

2 kommentarer:

  1. Men shit, har jag vunnit en lunch!? Härligt!

    Vill bara säga att tyget är superfint!!! Varför har inte jag sett det där tyget..?

    Drar till Gävle i morrn och rockar loss till Forever Young 2010! Vi hörs!

    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Klart du har vunnit en lunch=) Vi tar den nästa vecka! Blev så glad över första kommentaren! Rocka åt mig också! KRAM <3

    SvaraRadera