måndag 23 augusti 2010

En liten lunch på stan...

...kan bli så trevlig med lite shopping. Gjorde lite nyttiga inköp på Clas Ohlson, en svampkniv, så att jag kan ge mig ut i skogen och plocka mer svamp, och några frysburkar och så hittade jag även en saftsil så att jag kan göra lite saft och fylla mina flaskor med.


Clas Ohlson kan verkligen locka till köp med lite färg på grejerna....priset gör ju inte saken sämre direkt.








Här ett litet smakprov på trattkantarellerna som nu ligger i vår frys och väntar på att bli uppätna...



Hamnade även på en mysig liten inredningsbutik, Smaksak, där jag inte kunde motstå denna underbara kökshandduk och tillhörande grytvante. De kommer att vara såna som är "se men inte använda" i köket, alltså bara för att vara vackra=) Min familj börjar vänja sig vid mina påhitt nu, och sköter sig perfekt!






Där köpte jag för några dagar sen en liten duk som passade perfekt i korgen jag köpte tidigare i Sundsvall. Lade i några av alla mina keramikhjärtan...älskar såna!!!


I köket har det här mysiga lilla hörnet tillfälligt fått plats, är ju inte riktigt klar med hur det ska se ut....skulle vilja ha en liten kökssoffa...och då får nog det här flytta lite på sig.


Bordet hittade jag i en av skrubbarna på övervåningen och duken är från favvo-märket Green Gate, även den köpt på Smaksak. Ljuslyktorna från Sia köpte jag också där liksom servetthållaren. Den vackra rosen fick jag av mina kära vänner när de kom på middag förra lördagen, TACK!

Bordet är ju brunt nu, men vi får väl se....vitt är ju vackert=) Har en del möbler i den här färgen som ligger i riskzonen för att omvandlas i min målarstudio på höbotten. Har burit upp mängder med små och stora saker som ska förvandlas under hösten... det här bordet kanske också hamnar där, man vet aldrig...

Nu är det slut för idag, men imorrn är det nya tag!

Kram Maritta

2 kommentarer:

  1. Åh så mycket fint!! Jag var på Hamngatan i dag, och köpte en jätteläcker lampa till Filips rum, som ser ut som ett litet höghus där det lyser ur fönstren när man tänder den! I morrn ska det nämligen tapetseras en fondvägg i hans rum med just..... höghus på, i New York style!! Jag skulle oxå ha haft en blogg där jag kan lägga ut mina före- och efterbilder, hihi!!

    Tar några bilder dock, som jag kan maila dig vid tillfälle! :o)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig blogg du har. Ha det bra/ Susanne O

    SvaraRadera