söndag 22 augusti 2010

Härliga söndag=)

Vet inte vad det är, men jag gillar söndagar....måste vara lugnet som infinner sig....man drar inte igång några stora projekt utan far mest bara omkring och plockar lite här o lite där.

Helgen har varit skön med god middag hos härliga vänner i fredags. Lördag var jag ensam hemma då sonen A var på moppekurs, dottern J är i Turkiet m vänner och mannen, den älskade K åkte på en fisketur över dan. Älskar såna dagar då jag är helt själv hemma, man kan göra vad man vill eller inget alls....
Vi åt härliga kräftor till middag som sonen önskat sig till födelsedagsmiddag i torsdags. Västerbottenspaj, aioli och baguette åt vi till kräftorna och sen klämde vi i oss lite cheesecake m rårörda jordgubbar till efterrätt.

Idag har vi varit ner till sjön en sväng, härligt att kunna gå ner till sin egen plats vid sjön. Där har vi lite planer för framtiden med "båthus"...=)
Båten var fylld av vatten efter ovädret som drog förbi igår kväll. Plockade lite hallon som jag åt upp direkt. Svärföräldrarna kom förbi och vi fikade upp resten av cheesecaken på uteplatsen i solen, det gäller att passa på när solen är framme.

Till middag blev det kallrökt lax och resterna av västerbottenspajen lite kokt potatis och härlig sparris! Gud vad vi äter...!
På kvällen tog vi en långpromenad m voffsen som för dagen var nytrimmad...alltså jag har fixat hennes päls=) Vi har ju en supersöt liten dvärgschnauzertik som heter Iza som är ett härligt inslag i vårt hem.

Nu är det dags för en ny vecka och förhoppningsvis ska det hända lite mer på renoverings- och inredningsfronten. Garderoben, min "walk-in-closet" är ju nästan klar men ska fixas lite till=)

Nu är det sängen som gäller och en ny vecka full av nya möjligheter ligger framför oss.

Kram Maritta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar