torsdag 26 augusti 2010

Älskar blommor!

Måste hålla kvar känslan av sommar genom att ta med lite bilder av blommorna o naturen runt om på gården....vill inte riktigt inse att det är höst;( Längtar trots allt till de härliga höstdagar som september brukar kunna bjuda på, med klar luft och mycket sol!

Här följer ett litet smakprov på några av alla de krukor jag har planterat runt om på gården. Ska försöka räkna hur många det är......hmmmm.....tror det är 21 krukor, 5 amplar och två blomlådor...och ändå "hann" jag inte plantera allt jag hade tänkt. Står mängder av oanvända krukor i boden...skulle ju ha krukor nere vid sjön...och vid stallet....och vid härbret...och fler vid boulebanan...skulle ju också hänga några väggamplar på gammelstugan och även på stallet...men då har jag ju nåt att planera för inför nästa år.



Börjar med en härlig bild på vår jordkällare, skulle gilla att få ett besök av Ernst som kunde få fixa till det lite inne här....är ganska stor källare så det skulle bli riktigt mysigt. Ingång inifrån huset är det också, vilket är en fördel när man ska förvara saker där. Det är lite enklare när man slipper gå ut för att hämta sylt eller vad det nu är man har där.







Här kommer en härlig kruka med några av

mina favoriter! Pelargoner, bakopa och
en slingerväxt som jag dessvärre inte har
nåt namn på....mitt intresse ligger ju i
utseendet på blommorna...inte i namnen...hihi=)












Åh här kommer de underbara Dahliorna!

Visst är de fina?
Självklart har jag mina absoluta favoriter Bakopa tillsammans med dem.
Har två såna här på varsin sida om trappan in till huset.








Dahlian är ju otroligt vacker att bara knipsa av en blomma och lägga i en liten kopp m vatten. Vacker dekoration på ett dukat bord.




Ja det var allt så länge

Kram på er!
Maritta

1 kommentar:

  1. Visst lyfter det med lite levande blommor inne! Snart kanske det blir en moss- och lingonkrans att hänga på dörren...men dåå är väl hösten här! Kram Lena

    SvaraRadera