onsdag 11 augusti 2010

Köket, det underbara!

Köket börjar bli färdigt....lite fönsterspröjs som ska målas, fläktkåpa som ska på plats och lite fönsterfoder så är det väl bara pyntet på väggarna o lite möbler kvar. Har börjat fundera lite på vad som kan passa på väggarna, vilket hänger på möblerna som ska in. En liten kökssoffa har vi funderat på, och så vill jag ha en sidohylla eller skåp att ha skålar o sånt i.


Har iallafall bestämt att den här fina glasampeln ska hänga i köket ovanför den hylla/skåp som ska på plats:





Lite dålig bild kanske, men kan ta en ny när den fått innehåll så det syns lite bättre...gillar den verkligen.

Här kommer lite före- och efterbilder på köket, jag tycker det blev ganska stor skillnad! Vad tycker ni?








Här har vi köket som det såg ut innan vi började riva, "fulfuru" enl "Simon & Tomas" och jag håller med! Vi rev alltså ner alltihop och sen blev det så här:



Vi är jättenöjda med resultatet, även svärföräldrarna som gjorde det gamla köket (och tyckte nog att det var fint på 70-talet) tycker att det blev riktigt bra!





Utsikten när vi står vid diskhon är inte fy skam, funderar på om man ska börja handdiska allt igen....stå här och njuta av hästarna som brukar beta i hagen nedanför vårt härbre=)



Här har vi IKEA´s fotpall som nu fått bli vit, på den står den nya låda som jag använder som bricka när vi ska bära ut saker till uteplatsen. I den står en härlig Mårbacka-pelargon och en superfin kökshandduk som vi fick av kära vänner i inflyttningspresent nyligen. Kökshandduken är en av sakerna som fått användningsförbud iköket...min familj börjar få roligt åt mina inköp som bara ska "vara fina" och inte användas....=) Ni kan ju tänka er denna vita handduk och torka ur stekpannan t ex.....aj aj!

Vår nya kökstapet syns också bakom, den passade bra in i helheten i köket.

Igår fortsatte vi även iordningsställandet av våra garderober. Jag o mannen ska ha varsinn stor garderob som tidigare var sk "kallskrubb" längs snedtaket i sovrummet. Färg på väggarna, hyllor, krokar och en stång så blir det kanon. Bilder med resultatet kommer så småningom.
Ha en bra kväll!
Kram Maritta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar