fredag 20 augusti 2010

Och solen den skiner...

äntligen på oss!

Lyssnade på RixFM igår eftermiddag och då pratades det om att det tydligen regnat lite i de södra delarna av Sverige, oj vad synd om dom...man ringde upp meterologen Anders för att höra hur prognosen framöver såg ut...oj oj...Ola blev dock nöjd för han skulle nu kunna sova på nätterna (det skulle inte vara för varmt...), meeen vilken tur för honom.

Han borde flytta hit till Jämtland för här har vi inte haft några problem med nattsömn pga nån värme iallafall. Med ca 5-8 grader varmt på nätterna är det inga större problem....annat än att det kan bli lite kallt.....

Men som sagt, nu skiner SOOOOLEN på oss här i Jämtland och har så gjort hela veckan. Har faktiskt inte haft så många dagar sol i sträck på hela sommaren tidigare, det har alltid smugit in lite regn....

Lyssnar i minnet till en kommentar en vän sa för ett par veckor sedan "Vi bor ju kanske inte här för den soliga o varma sommarens skull", och hon har så rätt. Snart är ju den härliga vintern här, fylld av härlig snö och mysiga dagar. Vårvintern som är så fantastisk här uppe vill man bara inte vara utan. En klarblå himmel och vintervita fjäll är helt otroligt vackert! Åhhh nu längtar jag....

Men åter till sommaren så önskar jag ändå att det blir lite bättre sommar nästa år, den får gärna börja redan i juni....

Se till att skaffa en riktigt bra dag!

Kram Maritta

2 kommentarer:

  1. Hej hallå! Nu har jag hittat hit till din bloggsida.Jättefin och så roligt att kunna hänga med och se hur ni har det! Otroligt fiiint!! Köket ser fantastiskt ut!! Dom där rosa krukorna är ju urfina!!
    Om du.....eller snarare NÄÄÄR du kommer ner hit och hälsar på i gnällbältet ska jag ta dig till några av mina favvo butiker som jag tror du kommer att gilla!
    Kramelikram Lena Lövqvist

    SvaraRadera
  2. Guuudis vad du är duktig, vilken fin blogg och vilka underbara bilder!!!! Fortsätt så!!!

    SvaraRadera