onsdag 20 oktober 2010

Varde ljus....

Till att börja med vill jag berätta att nu är det 5 råttor som fått sätta livet till hemma hos oss, eller möss är väl en bättre benämning på de små stackarna. I morse var det tomt i fällorna så nu hoppas jag de har gett upp och flyttat....

I köket har jag ju massor med små inredningsprojekt på gång hela tiden, och ett av dem har varit belysningen. Jag tycker belysningen är viktig i ett kök, men samtidigt får jag alltid ångest när det kommer till att köpa lampor. Jag får nån idé om att det blir så dyrt hela tiden, men hittills har vi lyckats riktigt bra i köket. Belysningen ovanför bänkarna i köket är ju från IKEA och kostade endast 79 kr styck!!!



Nu har vi även blivit med lampa ovanför köksbordet. Den har jag trånat efter en längre tid och slutligen slog jag till! Lampan heter "Craven" och är köpt på Mio. Jag gillar det blanka mitt bland allt det vita i vårt kök. Tycker den är superläcker!

Nu ska vi bara koppla in belysningen ovanför köksön också, så börjar det var färdigt med belysningsprojektet i köket. Bara de andra projekten kvar....typ möbler och så....men det är bara roligt!

Med hopp om att inte behöva avsluta livet för några möss önskar jag alla en trevlig kväll!

Kram Maritta

1 kommentar:

  1. Möss är ju söta! Fast inte inomhus där man bor...
    Den där taklampan har jag också tittat på många gånger, den är så fin! Men har tyvär ingen plats för den..

    Visst är det så att för det mesta ser jag ju bara andra bloggare som inspiration och känner mig inte alls avis på vad andra har. Men ibland så slår ändå avundsjukan till!

    SvaraRadera