måndag 4 oktober 2010

Höstmarknad

Helgen har varit helt underbart härlig....och höstlig....på alla sätt!


I lördags sken solen från en klarblå himmel och vi åkte till Åre höstmarknad.
Där var det väldigt mycket folk och en härlig stämning, många vackra stånd runt hela byn.


Fick en hel del tips som jag måste testa både vad gäller inredning och matlagning.
Inredningsmässigt var det lite ideér till krukorna ute
som nu ska få sin höstdesign
och lite kranstips till dörren....ska piffa till det lite
så kommer det bilder snart.


Matmässigt var det en sak som jag speciellt fastnade för och det var rotsakschips,
helt fantastiskt gott och helt perfekt för mig nu när jag inte äter godis och så längre.

Har varit helt utan godis i 3 veckor nu:)
och jag har överlevt!
trodde jag aldrig.....hihi!


I fredags köpte jag varken hem godis, chips eller läsk....
och det hände nog senast 1994 tror jag....



Men som sagt inget godis, och då dyker detta underbara fenomen rotsakschips upp!
Och när jag igår satt o bläddrade i min nya kokbok "Hälsoboken"
så hittar jag receptet!!! Fantastico!!! Måste testas.

På väg upp till Åre fick jag äran att göra mitt första besök på den härliga butiken
76 kvadrat
det var inte sista gången kan jag säga.

I söndags, när det var ett riktigt ruskväder, var det dags för höststädning på gården,
jösses vad många utegrupper man har när gården är stor.....
Vi kånkade och bar, fyllde snabbt uthuset...ni vet bakom den gula dörren...
Lite vemodigt känns det att plocka undan, det känns länge innan de ska fram igen....

Nu ska jag bara ta mig till blomsteraffären och handla in det som ska vara i
utekrukorna nu i höst...vad nu det ska bli iår?

Hoppas ni haft en riktigt härlig
KANELBULLENS DAG!

Kramar Maritta


2 kommentarer:

  1. Ja, 76m2 är en favoritbutik -jag ser fram emot när Katrine har fått fram julsortimentet!
    Just nu tyckte jag butiken var rätt tom jämfört med vad den brukar vara. Kram Marita

    SvaraRadera
  2. Håller med dig!! butiken 76 kvadrat är helt UNDERBAR!! Stannar alltid där på väg till Åre. Vi bodde på Fjällgården hela helgen nu, det va supermysigt! Det var som sagt så härligt väder i lördags....
    Ha det gott! Kram Annika

    SvaraRadera