onsdag 27 oktober 2010

Blommor, ett nytt liv....

Har återvänt till verkligheten efter en helt underbar helg i Sundsvall med några av mina bästa vänner. Fredag kväll var det Ladies night som gällde, väldigt bra måste jag säga.
Måns Möller kan ju till och med sjunga=) Lördagen blev det lite shopping förståss, och jag släpade med mina vänner till favoritbutiken "Butik Annelie" där jag shoppade en del som jag kommer visa här inom kort. På söndagen blev det en tur till IKEA, Iittala outlet och BOOM. Ja såklart blev det lite mer shopping, men det kanske var tur att bilen inte fick plats med mer....

Idag är jag också lite glad över mina blommor så ni ska få en liten titt.
Vet inte hur många jag dödat genom åren...

Jag har ju länge kämpat med dessa fantastiska orkidéer, ja jag vet att man inte kan döda en orkidée....men jag har minsann lyckats...tills NU!!!!=)=)=) Kolla in bilderna, man kan faktiskt se de nya skotten som kommer blomma om ett tag.
Jag blir alldeles överlycklig för jag hoppas det inte dröjer alltför länge innan det börjar blomma på dem....och jag har ju 7 stycken....så väntan känns lång!
Jag får istället titta på de härliga Doftrankorna jag köpte till vardagsrummet, visst är de vackra! Jag är ju inte så duktig på det här med blommor utan tittar bara efter det jag tycker är fint och passande....utseendemässigt....men ni kan tänka er vad namnet "Doftranka" innebär. Ja de doftar! Och jag slog till och köpte 4.....man kan säga att det doftar lite i vardagsrummet nu....kanske måste flytta om dem lite=) Men fina är de!
En visning av mina nya enkla små gardiner i vardagsrummet får ni här också. Observera att de bara är provisoriskt uppsatta....de ska strykas och fållas innan de sätts upp igen. Men jag ville se hur det såg ut innan jag satte mig vid symaskinen. Nu måste jag bara bestämma mig om det blir bra sådär eller om jag ska hitta på nåt annat, familjen har sagt ok så det blir nog så här. Till jul blir det kanske nåt litet tillbehör...som jag kanske hittade i Sundsvall....vi får se=)
Åter till blommorna så har jag ju dödat ett gäng genom åren, här följer några som fallit dit.
....döda... ...döda...

Så nu hoppas jag att resten får leva, ett tag iallafall....

Här kommer dock ett par som jag haft ett tag nu och som faktiskt lever och frodas=) Denna som jag numera har lindat upp lite runt kronan.... ....och så denna fantastiskt vackra blomma. Jag tycker den ser lite köttätande ut, men jag älskar den, och framförallt gillar jag krukan den står i, som har en ställning så den kommer upp en bit från golvet. Den köpte jag på "Smaksak" i Östersund.

Ha en härlig blomdag

Kram Maritta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar