onsdag 6 oktober 2010

Höstmys ute

Det blev ju lite tomt ute när alla sommarblommor gett upp för kylan, pelargonerna har flyttat ner i källaren och alla de andra till komposten....
Kände att det var dags att få lite härlig höst in på farstukvisten, nu har ju snart alla löv åkt från träden och det är bara grå kvistar kvar....så lite härliga färger fick det bli!


Massor av ljus vill man ju alltid tända, men jag får hålla igen lite utomhus...
jag har en tendens att glömma bort dem
och det är ju inte bra....men visst är det fint!


Ska bara putsa glasen på lyktorna, och det bästa sättet tycker jag
är att ta vanligt tidningspapper och torka av sotet.
Kolla in mina favoritkrukor i betong som jag köpte på Mio i våras,
de kommer från Dixies.
Tomten börjar bli lite sliten och hans storebror gick i kras förra året
så jag måste nog skaffa en ny.....


















Sen kom jag ju igång ordentligt med pysslandet så då
blev det en krans till dörren också, blev riktigt nöjd faktiskt!



Jag älskar ju rosa, bland allt det vita....
så ljung och kål
tillsammans med en liten gran passar fint hos mig=)

Ha en riktigt härlig höstlig onsdag!
Nu ska jag vara ledig ett par dagar från jobbet och
vara hemma och renovera lite, måste ta tag i
ett par större projekt igen.
Kramar Maritta

2 kommentarer:

  1. Hej Maritta! Kul att gå in och läsa din blogg och se på allt vackert du gjort.
    Du har verkligen en mycket god smak.
    Ha de gott.

    SvaraRadera
  2. Jätte fin krans!!! Håller med ovanstående kommentar. Du har mycket god smak!
    Kram Lena

    SvaraRadera