onsdag 22 december 2010

Jag har vunnit!!!

Igår när jag gick in här på min blogg blev jag så glad. Hade haft besök av Victoria med bloggen "Madickens värld", och hon meddelade att jag vunnit ett jättefint smycke i hennes tävling! Vilken julklapp!!!


Fick ett tråkigt besked igår, en tragisk händelse för en gammal vän,
som jag inte träffar så ofta nuförtiden, men jag tänker på henne
och hennes barn i denna stund. Finns egentligen inga ord.....

Ta vara på dagen och njut av den, vilken gåva vi fått som får
vara med här med våra nära och kära.
Ta hand om er själva och varandra








I övrigt så går dagarna vidare mot julen, vare sig man vill eller inte....

Julbaket är klart, tror jag....kanske kommer på nåt mer smaskigt jag vill baka.
Annars är det matlagning för hela slanten i morgon
när hela familjen ska umgås i köket och griljera skinka,
göra Janssons frestelse, fixa revbensspjällen,
baka lantpaté och laxpaté och en hel del annat.
Vad roligt det ska bli!!!
Vi kommer säkert provsmaka oss igenom alltihop
så vi är proppmätta när kvällen kommer.

Granen ska tas in i källaren så att den tinar lite...
vi har ju - 27 grader nu så den är lite frusen...brrrr!
Den får vi klä i morgon kväll med allt det röda, vita och glittriga=)
Granen tar vi inte in för tidigt, den ska liksom vara "nyklädd" när julafton kommer.
När jag var liten klädde vi granen antingen kvällen före eller på morgonen.
Julpyntet håller jag fortfarande på att plocka fram lite då och då,
toppen ska ju vara nådd på fredag då Tomten kommer=)

Gjorde iordning en ny adventsstake då ljusen till den förra brunnit ut....
hittade den här plåtkrukan på IKEA,
tyckte det gick lika bra att göra en ljusstake av den=)


Ha en fortsatt trevlig julvecka! Kom ihåg att njuta av dagen

KRAMAR MARITTA

2 kommentarer:

  1. God Jul & Gott Nytt År Maritta!!!!!

    Vi kan väl höras något efter helgerna och ta en lunch igen?? Njut av god mat, godis och dryck! Och gott sällskap förståss! :o)

    SvaraRadera
  2. Hej! Grattis till vinsten! Victoria är min kära syster och fann du lyckan hos henne så kanske du kan göra det hos mig också? ;D

    För...
    Då var det dags för en ny tävling hos mig. Hitta på ett namn för en del av min verksamhet och du kan förutom äran även vinna fina priser..

    Välkommen att kika in!
    Kram
    /Lina

    SvaraRadera