onsdag 8 december 2010

Julbak o julstök!


och ute är det underbart vitt! Snön som landat ute på min höstbänk ser
nästan konstgjord ut, den glittrar så härligt!
Tomten har det lite kallt om näsan=)

Jag kör ju vidare på min bakningsvåg och häromkvällen
blev det ett par nya saffranslängder med vit choklad i,
som finns bland ICA´s recept.
De är superenkla att göra och smakar underbart!
Ibland byter jag ut den vita chokladen mot mandelmassa,
Mmmmmmums!

Sen blev jag så inspirerad av en kär väninna som gjort chokladbiskvier,
och hon tog inte upp några beställningar så det var bara att ta tag i det själv;)
här ser ni resultatet.
Kanske inte de snyggaste biskvierna, men de blev faktiskt godkända av min kära familj
(de brukar inte vara nådiga...).
Värt att testa igen då det inte var så svårt som jag trodde....
och det är ju min älsklingskaka till kaffet!

Sen har det ju planterats några julgrupper, tycker det är lite småkul
att fixa sina egna grupper av blommor o pynt.
Gillar blandningen av det fräscht gröna till det vita.

Gjorde ett fynd i somras av denna härliga kopparkittel, som passade perfekt till alla dessa härliga julblommor, kottar och små kryp (tomtar...) som mina kära ungdomar gjorde för ett antal år sedan i skolan.

Ha en härlig onsdagkväll!
Själv ska jag hålla kroppen igång genom att gå på Bodypump.
See you!
Kram Maritta

4 kommentarer:

  1. Åhh, jag vill smaka biskvier!!!

    Jag ser att du inte var lika onytttig som mig när du gjorde saffranslängderna!! Jag ringlade nämligen glasyr på mina oxå! Mums! :o)

    SvaraRadera
  2. Vad fint du fixar. Blir inspirerad av ditt pyssel och bakande. Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Du gör så fint så och jag tror att dina biskvier blev suuupergoda. Kram kram // Lena

    SvaraRadera
  4. Tjooohooo...jag fick till en kommentar :o)

    // Lena S

    SvaraRadera