måndag 24 januari 2011

Lite trögt nu....

...ja det är det minsta man kan säga.
Hinner inte med mina projekt som jag tänkt....
listan blir bara längre och längre....
stora projekt känns för jobbiga...
och små projekt känns för....
ja det blir bara inte av helt enkelt...

Det jag lägger mest fokus på nu är mig själv och min träning.
Tycker det är så fantastiskt roligt och skönt nu
när jag känner att kroppen vill det jag vill!
Vi (kroppen och jag) tränar Bodypump 3 gånger i veckan,
Bodystep 1 gång i veckan och Expander
(gummibandsträning mestadels för överkroppen) 1 gång i veckan.

Till det kommer långa härliga promenader med hunden
och så har vi ju börjat åka längdskidor,
och där märktes stor skillnad från styrketräningen.


Ja för den som läser lite ordentligt och räknar efter
så blir det hårdkörning i 5 dagar
och lite halvvila i två dagar.
Det blir verkligen ett behov till slut, jag får liksom inte nog=)
Vissa dagar blir det först Bodypump
och sen en tur i skidspåret och jag bara njuter!

Jag tänker med blandade känslor på alla dem som inte tränar nåt alls...
Vad mycket tid de ska ha över till annat (kanske tar de tag i sina projekt...).
Vad billigt det måste bli...inga träningskort, inga träningskläder,
träningsskor, skidor, stavar och gud vet allt...

Å andra sidan...vad otränade de antagligen är...
och vad mycket glädje de går miste om...
den där sköna glädjen som infinner sig
när man kämpat sig igenom ett pass...svetten sprutar,
musklerna är trötta, hjärtat pumpar för fullt...
denna känsla av tillfredsställelse!
Så för min del är jag värd varenda krona och timme jag lägger ner på mig själv!!!
Mina mål är förståss lite viktnedgång,
men också att ha styrka i armar och ben så att jag tar mig vidare genom livet...
man blir ju inte yngre direkt.....
kanske inte att bli så här...


Men så här kan jag tänka mig att ha det när jag blir äldre=)

Vissa gånger kan man ju önska att man var liten och lätt.......helt underbar=)

Ja det här blev ett lite annat inlägg från mig, en ny vinkel på Livet i Storgrytan

Ha en härlig vecka fylld av träning och välmående=)=)=)

Kramar Maritta

1 kommentar:

  1. Ja, träning är verkligen beroendeframkallande!! Och jag har ju faktiskt lyxen att ha ett gångband hemma, så jag har ju verkligen inga ursäkter till att inte motionera, hi!

    Idag är det halt ute, så det blir gångbandet i kväll!

    Kram!!!

    SvaraRadera