torsdag 13 januari 2011

Hallen....

...ja den har nu kommit lite längre i sitt färdigställande.
Min käre man snickrade ihop hyllan och jag hittade
ÄNTLIGEN krokar till den.
Skulle ju absolut och inte diskutabelt ha ankarkrokar,
vilket jag tydligen inte var ensam om...
gick jäklars inte att få tag på några någonstans !!!!
Inte de kromade som jag ville ha, fanns bara mässing...
ja men det ville jag INTE ha!!!
Men dagen före julafton slog blixten ned,
JULA !!!
hade fått hem ett helt gäng, så jag fyllde korgen
(nja...men jag tog ett gäng iaf)
och åkte glad hemåt.
Tack JULA!!!
Här kommer iallafall några bilder på hallen.
Nu kan vi börja fundera över vad som ska sitta på väggarna.
Eller....jag vet ju redan ungefär hur jag vill ha det
och vad som ska sitta där....=)
men det låter ju lite bättre om jag säger "hur VI vill ha det"...=)
Lite svart blir det i allafall.....








Avslutar med stolen som vi till slut kom på att vi kunde ha i hallen.

Det är så skönt att kunna sätta ner rumpan nånstans
när man ska ta på sig skorna.
Jag har letat pallar och stolar i alla former (och priser...)
och så stod den bara inne på kontoret...och väntade...=)

Som sonen säger att jag alltid brukar säga
"Lite vitfärg på den där så...." =)
Ja ni förstår...den blir såklart vitmålad så småningom.

Ha en helt fantastisk torsdagkväll!!!

Kram Maritta

3 kommentarer:

  1. Det blev jättefint! Bra jobbat!!

    SvaraRadera
  2. Fint, fint! :) Vart har du köpt spegeln? Letar efter en linkande fast svart...

    SvaraRadera
  3. Spegeln är ett nyckelskåp och det har jag köpt på Kool möbelaffär och det kommer från Zitti.

    SvaraRadera