måndag 20 juni 2011

Kanske ta tag i det här igen....

...eller vad tycker du?

Det blev helt enkelt för mycket ett tag, så kan det ju bli ibland...men nu känner jag sommarens vibbar komma och jag blir lite sugen att dela med mig av mina idéer och lite ur mitt alldagliga liv.

Hoppas det kan vara intressant!

En hel del har ju hänt sen sist, så jag får väl försöka hämta igen det nu i några inlägg.

Senast jag var in så var det ju vinter och vårt underbara hem ser ut så här när man står nere vid sjön en vacker vinterdag=)

Nu har det ju gått en tid och gården står nu i vacker sommarskrud.


Jag har hunnit fylla år igen...och fick då en efterlängtad och samtidigt helt oväntad present. Denna häftiga tupp, som jag fick syn på i slutet av mars när jag var på den mysiga butiken Mohages i Svenstavik.
Jag föll för den direkt, men då jag hade ålagt mig själv köpförbud så bidde det inget...;( Men i början av juni så kom det då ett rejält paket! Min kära mamma o pappa hörde min önskan om tuppen och köpte den! Länge sedan jag blev så glad!!!

Den har nu flyttat in i vårt vardagsrum och jag tycker den är så fin! Kanske får den en kompis så småningom....


Ja sommaren är ju här nu och med den kommer ju så härliga stunder. Som när man går ut och ser detta vackra föl med sin mamma i vår hage. Hästarna hör till våra närmsta grannar Sörbygården, som har många vackra islandshästar som man kan rida på.


En vägtrumma kan plötsligt bli så vacker....


I nästa inlägg kommer det lite bilder på gammelstugan som vi tömde på gamla saker igår...för att kunna göra iordning så vi kan använda den lite mer. Lite surströmmingskalas kanske....


Det här känns ju riktigt bra, en liten smygstart...

Vi har ju haft en student här också, och en lillebror som lämnat grundskolan! återkommer med lite bilder från de milstolparna oxå!

Tack för att du tittar in här!


Kramar Maritta

2 kommentarer:

  1. ÄNTLIGEN har du vaknat till liv, hihi! Jag ser fram emot fler inlägg! Vi ses snart hoppas jag! :o)

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka! Jag har saknat dina inlägg å fina bilder... men va fasen -nu blev det infarktsvarning igen! Jag borde ju ha varit beredd... hahaha Kram på dig!

    SvaraRadera