måndag 19 september 2011

Storgrytan förr....

När vi köpte gården förra året fick vi behålla en tavla


som visar hur det såg ut hemma hos oss i början av 1900-talet.


Tavlan är från 1917 så det är en härlig historia som gömmer sig i huset och på gården.


Roligt att se den förändring som huset genomgått genom åren.

Om jag ser till huset så tycker jag det är synd att vi idag inte

har kvar de små fönstren från övervåningen kvar.

Kanske nåt att försöka fixa i framtiden...

En utbyggnad av entrén skulle också vara välbehövlig

då hallen är lite liten tycker jag, så jag preparerar mannen

lite så han blir med på noterna så småningom.

Ja jobb har man ju om man vill...=)




Hösten har ju varit helt underbar,

och jag har för första gången i mitt liv träffat


Herr Kantarell!!!





Han är väldigt stilig och god=) Men jag hade ingen aning

om att han skulle vara så svår att hitta.

Jag letade länge länge, höll på att ge upp och åka hem...

men så plötsligt stod han bara där!

Jag kröp omkring och grävde i mossan och bland gräset,

Lyckan var fullständig!


Här ett litet smakprov från vår date=)



Ha en riktigt bra höstdag!!!



Kramar Maritta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar